Hur man kan njuta av favoritmåltiderna utan att förlora framstegen

Planerar du in "cheatmeals" eller har "fuskdagar"`? Gör det här istället...

Känns det som att du är på väg att bli tokig om du inte får en hamburgare? En pizza, eller din favorit glass?

Cravings är helt normalt. Efter att ha följt en hälsosammare diet ett tag ändras de och vanligtvis hamnar de närmare din diet och dina nu kanske något nyttigare matval, och ibland försvinner de till och med helt - eller att detta sug efter vad det nu kan vara för gott bara varar ett par sekunder för att sedan gå över- men ibland dröjer de...

Vad man kan göra när cravings & begär inte går över

När man är på diet brukar vissa märka av en längtan efter en eller flera specifika måltider, denna 'Craving' som helt enkelt inte vill försvinna. I det här fallet - när ett matbegär eller craving stör dig flera dagar i rad, är det bäst att införliva det i en vanlig måltid.

Några regler gäller dock:

  • Var ärlig med dig själv. Om du kan skjuta undan denna måltid från dina tankar, eller skjuta på måltiden, gör det. Du är fortfarande på en diet och antagligen så har du ett mål med dieten. 
  • Om du väljer att ge efter för begäret, din craving, är portionkontroll väldigt viktigt. Om du vet att det du längtar efter är din "triggermat" (mat som du alltid går överstyr med) försök då att undvika att ge efter.
  • Kombinera det med nyttiga mathjältar utan stärkelse, så som grönsaker.

Hur denna taktik ser ut i praktiken

Välsmakande

Använd din vanliga tallrik och dela upp den enligt bilderna nedan.

1 - Grönsaker utan stärkelse

De bästa valen: bladgrönsaker, morötter, selleri, rödbetor, vitlök, lök, gröna bönor, paprika, gurka, tomater, korsblommiga grönsaker (blomkål, broccoli), kronärtskockor, svamp

Portion: 2 nävar, mer om du är riktigt hungrig.

2 - Vad det nu är som du är sugen på!

Portion: Fyll enbart en 1/4 av your tallrik med din craving.

Exempel: Hamburgare, en bit pizza, pommes, pasta...

Söttsaker

Dela upp en dessertskål enligt bilden ovan.

1 - En hälsosam dessert bas

De bästa valen: glass med låg fetthalt, grekisk yoghurt, mosad avokado med rå kakaopulver och sötningsmedel, bär, proteinpudding, keso med proteinpulver

Portion: 1/2 av din skål

2 - Vad du än är sugen på

Portion: Fyll enbart 1/4 av din skål med vad du är sugen på.

Exempel: glass, tårta, kakor, mjölkchokolad...

Reducera ditt dagliga intag av kalorier

FatEliminator EXTREME är en helt ny formel på marknaden som binder upp till 28% av fettet som du äter*, formar en gel som inte kan absorberas av kroppen. Eftersom kroppen inte kan absorbera detta fett, spolas de istället ut.

Fett är det mest kaloripackade makronäringsämnet, detta är det effektivaste sättet att minska ditt intag av kalorier vilket är avgörande för att lyckas med att gå ned i vikt!

*[Resultaten kan variera. Kosttillskott bör inte användas som en ersättning för en varierad och balanserad kost och en hälsosam livsstil, vilket är viktigt.]

Produkter för dig

BLOCKERAR FETT
-50%
Specialpris 199,00 kr Ordinarie pris 398,00 kr
Visa produkt